Život u Srbiji u prinuđenoj izolaciji zbog epidemije virusom korona, kao i nakon nje, možemo vizualizovati kao „ugašeno“ i „upaljeno svetlo“. Sada izgleda kao da se život nastavio upravo tamo gde je odjednom stao. Samo na prvi pogled tako izgleda. Period „ugašenog svetla“ je nekoga plašio, nekoga zbunjivao, nekoga usporavao, a nekoga motivisao i držao budnim. Mnogi kreativci su želeli da budu još kreativniji, muzičari još slušaniji, a umetnici još prisutniji. Distanca među ljudima nadomeštena je zbližavanjem porodice, obnavljanjem zaboravljenih prijateljstava, pažnjom, brigom, deljenjem pozitivnog online komunikacijom. Loše stvari su lakše prolazile kada je „svetlo ugašeno“, ali to nije tema. Tema je rad u različitim uslovima.
Veliki broj kompanija svoje zaposlene u tom navedenom periodu prebacile su na rad od kuće. Naša agencija se lako adaptirala na promenjene uslove i veliki broj dobro obavljenih projekata i zadataka su nastali baš u tom periodu. Zadovoljni klijenti i kreativna rešenja su dokaz da je to moguće. Dizajneri su jednako bili maštoviti, iako rad od kuće pored prednosti ima i otežavajuće okolnosti. Ne želimo da špekulišemo sa novim talasima virusa ili drugim nagađanjima, već se radujemo vraćanju radu iz naše agencije. Verujemo da razmena energije u ličnim kontaktima, ima neke posebne prednosti za pojedince u psihološkom i emotivnom smislu.
Psiholozi smatraju da je vrlo važno razdvojiti radni od kućnog prostora generalno, a i da je nov način obavljanja poslova i sastanaka doveo do posebnog poremećaja koji se zove „zoom umor“. Situacija u kojoj se veliki deo sveta našao je bila nametnuta i izuzetno stresna, tako da je i rad od kuće bio emotivno i psihički teži.
Budućnost će svakako dovesti do pomeranja mnogih radnih pozicija na rad od kuće zbog ekonomije, stila rada i same promena načina života.